Forum klasy '2a' III Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Rejestracja Zaloguj

Lekcje 19-21.09

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Klasa 2a Strona Główna -> Lekcje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asia




Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:06, 21 Wrz 2007 
Temat postu: Lekcje 19-21.09

Mam prośbe jesli ktoś znałazłby trochę wolnego czasu i ochoty czy mógłby zamiescić dla mnie notaki z lekcji od 19-21 wrzesnia ??
Z góry dziękuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Justynka




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Głogów Młp.

PostWysłany: Pią 21:00, 21 Wrz 2007 
Temat postu:

To ja będę m.in osóbką, która napisze Ci notatki z niektórych przedmiotów. Za błędy z góry przepraszam Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Justynka




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Głogów Młp.

PostWysłany: Pią 21:23, 21 Wrz 2007 
Temat postu:

HISTORIA

c) Mikołaj Machiavelli - "Książę" (napisał - 1513, wydano - 1532)
makiawelizm - doktryna polityczna zalecająca stosowanie wszelkich metod w dążeniu do szlachetnego celu
d) J. Bodin - "Sześć ksiąg o Rzeczypospolitej" 1576
teoria absolutyzmu monarszego
e) Nostradamus
5. Literatura:
a) rozwój filologii
b) początki twórczości w językach narodowych
A. Dante - "Boska komedia"
F. Petrarca - "Sonety do Laury" (sonet)
G. Boccacio - "Dekameron" (nowela)
L. Aiosto - "Orland Szalony"
B. Castiglione - "Dworzanin"
Fr. Rabelais - "Gargantna i Pantagruel"
M. Montaigne - "Próby Essai" (esej)
M. Cervantes - "Don Kichot"
W. Szekspir
6. Nauka:
a) astronomia
M. Kopernik
Galileusz
G. Bruno
c) medycyna
Paracelsus
A. Pare
A. Vesalius
c) kartografia
Mercator
d) reforma kalendarza
7. Sztuka:
a) cechy:
- kolumny
- kopuły
- półokrągłe łuki
- duże okna
- attyki
- planowa zabudowa miast
b) przedstawiciele architektury
F. Brunelleschi katedra we Florencji
D. Bramante tempietto, Bazylika Świętego Piotra w Rzymie
Rafael Santi Bazylika Świętego Piotra w Rzymie
Michał Anioł Bazylika Świętego Piotra w Rzymie
c) rzeźba
- akty
- popiersia
- posągi konne
- rzeźba nagrobkowa
Donatello - Dawid
Michał Anioł - Dawid, Pieta, Mojżesz
d) malarstwo
Michał Anioł - freski w Kaplicy Sykstyńskiej
Rafael Santi - Szkoła Ateńska
Leonardo da Vinci - Dama z Łasiczka, Ostatnia Wieczerza, Mona Lisa
Tycjan
P. Breugel starszy - Upadek Ikara
S. Botticelli - Narodziny Wenus
El Greco


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Justynka




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Głogów Młp.

PostWysłany: Pią 21:33, 21 Wrz 2007 
Temat postu:

ANGIELSKI
Lesson
Subject: Review and practise.
Lesson
Subject:
Predicting future events.
fortune teller - wróżka
tell the fortune - przepowiadać
deteriorate - pogarszać się
drown
She fell into water.
desert island
She started to drown.
She was drowning but she was rescued by handsome man.
She jumped out of the water.
She's busy doing housework.
What's the matter?
It's flooded - zalany
repair
Thanks Goodness
Brilliant
downstairs neighbour - sąsiadka z dołu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Justynka




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Głogów Młp.

PostWysłany: Pią 21:52, 21 Wrz 2007 
Temat postu:

w. o s.
Temat: Człowiek - istota społeczna.
1. Typologie osobowości według Hipokratesa:
a) choleryk - nerwowy, porywczy, wybuchowy, stały w uczuciach
b) sangwinik - wesoły, łatwo ulega emocjom, ale szybko o nich zapomina
c) flegmatyk - bardzo spokojny, nie ulegający emocjom, długo o wszystkim pamięta
d) melancholik - słabo reaguje emocjonalnie, ciągła depresja
2. Typologie osobowości według Junga:
a) introwertyk - kieruje całą swoją energie na siebie (melancholik, flegmatyk)
b) ekstarwertyk - człowiek skupiony na otoczeniu (choleryk, sangwinik)
3. Potrzeby determinujące zachowanie człowieka:
a) potrzeby fizjologiczne
b) potrzeba bezpieczeństwa
c) potrzeba przynależności i miłości
d) potrzeba uznania
e) potrzeba osiągnięć
f) potrzeba wiedzy i zrozumienia
g) potrzeby estetyczne
4. Psychologiczne koncepcje osobowości człowieka:
a) behawiorystyczne wynika z przekonania, że zachowanie człowieka jest wynikiem uczenia się
b) psychoanalityczna - koncepcja ta zakłada, że zachowanie człowieka jest determinowane przez jego potrzeby i popędy, których z reguły sobie nie uświadamia
c) poznawcza zakłada, że człowiek podlega wpływom społecznym na podstawie, których tworzy własny system wartości
d) humanistyczna zakłada, że człowiek dąży przede wszystkim do samorealizacji i rozwoju, człowiek z natury jest dobry, daltego jego dążenia są pozytywne i konstruktywne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Justynka




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Głogów Młp.

PostWysłany: Pią 22:06, 21 Wrz 2007 
Temat postu:

RELIGIA

Katecheza
Temat: Źródło i szczyt stwarzania.

Człowiek jako istota cielesno - duchowa wyraża swoją wewnętrzną rzeczywistość przez materialne znaki. Chrześcijanie w liturgii sprawowanej przez Kościół za pomocą tych znakówi i symboli wyrażają swą jedność z Bogiem i oddają mu cześć.
1. Chleb symbol pracy, jedności ludzi między sobą, człowieka z Bogiem, Jezusa Eucharystycznego
2. Wino - symbol radości, jedności
3. Woda symbol oczyszczenia, życie
4. Świeca - symbol Crystusa
5. Ogień -
6. Olej - symbol namaszczenia
7. Popiół - symbol śmierci
8. Kadzidło - symbol modlitwy

Katecheza
Temat: Miłość stwarzająca.
1. Aspekty i wymiary miłości
a) agape - miłość niebiańska, Boga do człowieka, braterska i rodzicielska
b) eros - amor - miłość między mężczyzną i kobietą
c) caritas - miłość powiązana z szacunkiem, przywiązaniem do drugiej osoby
2 Miłość Boga do ludzi
a) w dziele stworzenia
b) w dziele zbawienia
c) w miłosierdziu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Justynka




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Głogów Młp.

PostWysłany: Sob 11:47, 22 Wrz 2007 
Temat postu:

PP
Temat: Elementy składowe CV.
1. Zasady pisania CV:
- biała kartka papieru
- ma się zmieścić na jednej stronie
- czarna czcionka
- żadnych znaczków graficznych i elementów rysunków
- nie przesadzamy ze stylami
- nie przesadzamy z pogrubianiem, pochylaniem, podkreśleniem
2. Elementy życiorysu:
- adres, telefon, imię, nazwisko, e-mail*
- dane osobowe: wiek, stan cywilny, narodowość*
- doświadczenie zawodowe*
- wykształcenie*
- inne umiejętnośc (umiejętność posługiwania sie językami obcymi, umiejętność obsługiwania komputera, umiejętność obsługi urządzeń biurowych, prawo jazdy w kategoriach)*
- odbyte szkolenia i kursy
- odbyte staże i praktyki
- działalność w organizacjach
- uzyskane nagrody
- zainteresowania
- referencje
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych*
*to czyli te podpunkty muszą się znaleźć na CV
WYKSZTAŁCENIE:
2000 - 2005
(dokończenie na następnej lekcji)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Justynka




Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Głogów Młp.

PostWysłany: Wto 20:40, 25 Wrz 2007 
Temat postu:

BIOLOGIA

Temat: Budowa i funkcje ucha. Zmysł dotyku, smaku i węchu. Rodzaje receptorów skórnych
Budowa i funkcje ucha:
a) ucho zewnętrzne
- małżowina uszna | wyłapywanie
- przewód słuchowy zewnętrzny | dźwięków (drgań)
b) ucho środkowe:
- błona bębenkowa
- jama bębenkowa
- kosteczki słuchowe (młoteczek, kowadełko i strzemiączko)
- trąbka Eustachiusza - łączy ucho środkowe z gardłem
c) ucho wewnętrzne:
- błędnik kostny:
* przedsionek
* kanały półkoliste
* ślimak
- błęnik błoniasty
* łagiewka
* woreczek
* przewody półkoliste
* przewody ślimakowe

rysuneczek

Ucho zewnętrzne wyłapuje fale dźwiękowe i przekazuje je błoną bębenkową, która zaczyna drgać. Drgania te przekazywane są poprzez kosteczki słuchowe (młoteczek, kowadełko i strzemiączko) do ucha środkowego, gdzie zaczyna drgać płyn wypełniający przestrzeń ślimaka. Powoduje to drgania błony podstawnej narządu Cortiego. To z kolei powoduje, że poruszają sie komórki rzęskowe (mechanoreceptory) drażniące błonę pokrywową. Na tej błonie powstaje impuls nerwowy przewodzony do mózgu za pośrednictwem nerwu słuchowego.
Częstotliwość jest to liczba drgań na sekundę ( od 16 do 20000 Hz). Głośność mierzona jest w decybelach.
Narząd równowagi znajduje się w błędniku błoniastym. Utworzony jest z komórek rzęskowych, pokrytych galaretkowatą substancją, w której znajdują się otolity (węglan wapnia). Przy zmianie położenia otolity przesuwają się na inne miejsce drażniąc komórki zmysłowe. Powstaje impuls nerwowy przewodzony do mózgu.
Zmysł smaku
Komórka nerwowa + komórki podporowe = kubek smakowy
Zmysł węchu
Odpowiedzialne są za niego zmodyfikowane komórki nerwowe zakończone z jednej strony rzęskami, a z drugiej strony aksonem. Są to chemoreceptory reagujące na związki chemiczne (zapach).
Rodzaje receptorów skórnych:
a) termoreceptory (receptory odbierające zimno, receptory odbierające ciepło)
b) mechanoreceptory (ciałka dotykowe i blaszkowate => odpowiedzialne za zmysł dotyku)
c) receptory bólu - wolne zakończenia nerwów w skórze.
napisac o wadach słuchu i o korygowaniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Klasa 2a Strona Główna -> Lekcje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
MSHandwriting Theme Š Matt Sims 2004
phpBB  © 2001, 2004 phpBB Group
Regulamin